Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Teun en Keet Velden - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Teun en Keet Velden - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Teun en Keet

31 December 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

De laatste dagen van onze trip zijn helaas aangebroken. Toen we in de ochtend wakker werden scheen de zon! Heerlijk! Gerard had als tip gekregen om richting Fresh Water Beach te gaan. Hier waren wc's en mogelijkheden om te douchen. Helaas zijn de campings in Sydney ver buiten het centrum en door het hoogseizoen ook allemaal vol. We gaan het nu hier proberen om hem gewoon langs de weg te laten staan. We hebben een mooi plekje gevonden aan een speeltuin en 20 meter van de douches en wc's. We staan achter de duinen aan de zee. Helemaal perfect dus. Het loopt hier heel de dag vol met locals die een fijn dagje in het park/strand willen hebben. Fresh Water Beach ligt naast Manly dus Gerard en Teun zijn hier naar toe gelopen om een kijkje te nemen. Een vriendin van ons woont en werkt hier momenteel dus we proberen wat af te spreken.
De dag erna zijn we naar Sydney zoo geweest en hebben een lekker dagje door Sydney geslenterd een week ervoor was er een terroristische aanslag geweest bij het Lindt cafe in Sydney. Hier kwamen we dus per ongeluk langs en dat was behoorlijk heftig zeker als je die overweldigende bloemenzee ziet, trieste kaartjes, tekeningen en dergelijke.
De volgende dag eerst lekker wakker geworden met een kop koffie in de zon. Kids in de speeltuin en ineens komt Gerard aan met een klein doosje.... WIJ GAAN TROUWEN!!! Hij heeft me daar ten huwelijk gevraagd. Hoe gaaf!
Dus dat was een heerlijke dag!! Lekker in Manly rond gehangen en nog met Mendie af kunnen spreken die dag. Na 3 heerlijke dagen moesten we toch echt door. Het was nog een stukje rijden richting het vliegveld wat helemaal aan de andere kant lag.
Dus de 28ste nog richting het zuiden gereden, met een camper in de grote stad gaat het toch allemaal wat langzamer. We hebben hem daar 's avonds nog ergens in een woonwijk geparkeerd en daar overnacht.
We zaten vlakbij Bondi Beach dus de volgende dag wilde we daar ook even gaan kijken, onder het mom "nu we er toch zijn", maar dat viel een beetje tegen. De kinderen hebben wel heerlijk op het strand gespeeld, Keet was zelfs niet eens meer bang voor de golven. Eindelijk durfde ze erin. He he, de vakantie is zowat afgelopen, maar ze is er nu toch eindelijk doorheen. Na daar een halve dag te hebben rondgehangen zijn we verder gegaan, we moesten de camper nog inleveren, toilet legen en de camper schoon achter laten. Toen we op het depot aan kwamen hoopte we dat we daar de toilet konden legen, maar helaas. Het moest leeg anders kreeg je een boete. Hoe gaan we dit doen? We zaten ook nog eens tegen sluitingstijd aan dus veel tijd om na te denken hadden we niet. Eerst geprobeerd met een slag in de put te laten lopen, maar dit was toch wel tricky. Als de politie dit ziet dan hebben we echt een probleem. Dus toen maar een camping gezocht. Uiteindelijk iets gevonden, stiekem op gereden en de toilet geleegd. Heel spannend allemaal, maar het is gelukt.
Nu meteen terug richting het depot. Camper ingeleverd. Alles was goed! Alleen een dikke boete voor te hard rijden. We weten nog niet wat bedrag wordt want dat krijgen we thuis gestuurd. Op de papieren staat dat we als vrachtwagen aangerekend werden en dat zou enkele duizenden euro's zijn?!? De mensen daar hebben ons wel gerust gesteld dat dit mee zou vallen, omdat het een camper was en wij toeristen.
Vlug een taxi genomen, naar ons hotel voor de laatste dag. En dan de 30ste terug naar Nederland. Met eerst nog een tussenstop in Kuala Lumpur.

Australie wat was je geweldig! Wij hebben heerlijk genoten van alle schoonheid. De kinderen voor het geweldig. Hopelijk kunnen we deze reis nog eens overdoen als de kinderen wat groter zijn!

P.s. de boete was gelukkig niet al te hoog, 180 AUSD. Vergeleken met de duizenden euro's die beschreven stonden hebben we dit maar snel betaald.

Cheers!